divendres, 21 de desembre del 2012

Mapes conceptuals

Un mapa conceptual ens és d’ajuda per fer una organització gràfica dels nostres coneixements o d’una informació.

Per tal de crear un mapa, primer de tot has de seleccionar la informació que hi vols posar i fer la seva jerarquia, de més important a menys i l’ordre en que passa o vols posar-ho. Has de fer una reflexió sobre la relació de cada concepte amb tots els altres que has posat, per tal de poder fer un lligam. Finalment has de estructurar el mapa d’una manera clara i entenedora.

La construcción d’un mapa conceptual, a partir de tots els passos previs, ajuda a fer un procés intel·lectual que facilita l’aprenentatge. És una eina molt útil per tal de fe resquemes amb el nostre coneixement i així fer aprenentatges significatius a partir dels coneixements previs.

Per tal de fer un mapa conceptual hi han molts programes, però jo utilitzaré CMapTools.

El cas pràctic es basa en fer un mapa conceptual d’aquest text donat pel profesor a la classe:

"Per Nadal tota la família es reuneix a casa l'avia Maria, ella fa el dinar per a tots i aquest normalment consisteix en una escudella, un plat de carn i també neules i torrons de postres. Com que l'Àvia ja es gran, normalment l'ajuden els seus dos fills en Joan i el Marc.

En el dinar coincideixo amb les meves cosines i els meus cosins: La Maria, la Paula, en Genís i l'Eduard que són fills del meu oncle Marc. Cal dir que és un moment entranyable en el que parlem de totes les coses que ens han passat al llarg de l'any ja que ells no viuen a Barcelona com jo sinó que viuen a NewYork. Com sempre en arribar als postres en Genís fa el típic número amb els torrons d'Alacant i fa veure que se li trenca una dent. tothom riu menys la seva mare que pensa en el que costa el dentista.

La meva germana, la Maria també ve al dinar, i aquest any ho fa amb el seu fil, en Ramon, que no menja ni escudella ni carn ja que encara té 3 mesos.

El dinar comença puntualment a les dues del migdia i acaba sempre a la mateixa hora, a les 5 de la tarda."



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada